top of page
Search

جابجایی مبلغی حدود 100میلیون دلار!

بعد از افزایش قیمت ارز های دیجیتال به بالاترین حد خود, دارایی گروهی از هکرها که در سال 2016 از Bitfinex سرقت کرده بودند, به مرز 100 میلیون دلار نزدیک شد.



جابجایی مبلغی حدود 100میلیون دلار

هکرهای مسئول این جابجایی , در مجموع 120،000 بیت کوین را در سال 2016 از Bitfinex به سرقت بردند. در همان زمان صرافی مستقر در جزیره ویرجین انگلیس هک شده و72 میلیون دلار از دست داد.

هکرها در تاریخ 30نوامبر ساعت2 بعد از ظهر, 5018.48 بیت کوین(4.1%از سرقت اصلی)را طی یک سری تراکنشها جابجا کردند. ارزش این وجوه, بر اساس قیمت فعلی بیت کوین , در حدود 100 میلیون دلار است.

طبق تجزیه و تحلیل داده ها توسط وبسایت Whale Alert, این جابجایی از طریق چهارده تراکنش, هرکدام به ارزش کمتر از 500بیت کوین, انجام گرفته است. مقصد ارسال وجوه مشخص نیست اما به احتمال زیاد این تحرکات بخشی از تلاش برای تبدیل بیت کوین ها به پول نقد بوده اند.

بیت کوین های سرقت شده ترس ازنزول قیمت ها را برانگیخته اند

وجوه سرقت شده مدام در حال جابجایی اند. در یکی از جابجایی ها که درطی چند هفته ی اخیر در روز 7 اکتبر انجام گرفت, هکر ها نزدیک به 2500بیت کوین را با روشی مشابه جابجا کردند. قبل از این اتفاق , بخش اندکی از وجوه سرقت شده (تعداد28بیت کوین) در فوریه ی 2019 توسط دولت امریکا بازگردانده شده بود.

این امکان وجود دارد که گردش وجوه سرقت شده,موجب افزایش وحشت از سقوط بازار در میان سرمایه گذاران گردد. خوشبختانه میزان نقدینگی بیت کوین از سال پیش رو به رشد بوده که خود به تعدیل فشار حاصل از سرقت انجامیده است. امروزه,5000 بیت کوین تنها قادر به افزایش 11درصدی میانگین معاملات ورودی به ارزش 45000بیت کوین میباشد.

از این رو, توقع بازار از خریداران مبنی بر هضم هرچه سریع تر این رویداد منطقی به نظر میرسد. با این اوصاف, هکرها همچنان بخش قابل توجهی از منابع بیت کوین را در اختیار دارند. جابجایی وجوه سرقت شده در غالب مبالغ سنگین تر, می تواند باعث اصلاحات کوتاه مدت پیرامون قیمت بیت کوین شود.

Comments


bottom of page