top of page
Search

قدرت ذهن



یکی از مباحثی که امروزه طرفدارای بسیاری دارد و بسیاری از افراد در مسیر دستیابی به اهداف خود آن را در نظر می‌گیرند قدرت ذهن و انرژی مثبت است. به طور کلی، قدرت ذهن را می‌توان قدرتی دانست که با استفاده از آن افراد می‌توانند به خواسته‌های مورد نظر خود دست یابند.

لازم به ذکر است که ذهن انسان دارای قدرت قابل توجهی است. با استفاده از این قدرت انسان‌ها قادرند تا هر شرایطی را که می‌خواهند خلق نمایند. از طرف دیگر ذهن انسان، رابط بین انسان و کائنات است بدین معنا که اگر افراد بخواهند می‌توانند ذهن خود را تحت کنترل خود در بیاورند و از آن در راستای دستیابی به اهداف و آرزوهای خود استفاده نمایند.


معتقدان به این روش در مسیر دستیابی به اهداف و خواسته‌ها معتقدند یکی از دلائلی که موجب می‌شود افراد نتوانند به درستی از قدرت ذهن خود بهره مند شوند این است که این افراد قدرت ذهن خود را باور ندارند و لذا از آن استفاده نمی‌کنند. این عامل موجب می‌شود تا این دسته از افراد در شرایط فعلی و موجود خود بمانند و بدون دستیابی به خواسته‌های خود در این شرایط دست و پا بزنند و هیچ‌گونه تغییری رو به جلو نداشته باشند.

این در صورتی است که ذهن انسان دارای قدرتی بسیار بالا است و این نیرو و قدرت را نیز دارد تا تمام اهداف و آرزوهای خود را خلق نماید و به آن دسترسی پیدا کند و از آن بهره ببرد. اما قدرت ذهن و دریافت انرژی مثبت از آن خود، دارای چندین اصل و قانون است که از طریق اجرای این قواعد و اصول می‌توانید ورودی ذهن خود را تحت کنترل در بیاورید تا از این طریق بتوانید از قدرت ذهن و انرژی مثبت حاصل از آن در راستای دستیابی به اهداف و آرزوهای خود استفاده کنید.

قانون جذب و جایگاه آن در قدرت ذهن و انرژی مثبت

یکی از قوانینی که از دیدگاه معتقدان به قدرت ذهن و دریافت انرژی مثبت از آن، تاثیرات بسیاری در پیشبرد اهداف و دستیابی به آن‌ها از طریق قدرت ذهن دارد، قانون جذب است. قانون جذب در این راستا کمک قابل توجهی به انسان‌ها می‌کند. در حقیقت این قانون، یکی از قوانین ثابت و تغییر ناپذیر در دنیا است که با استفاده از این قدرت، می‌توانید به هر آنچه که در ذهن دارید دسترسی پیدا کنید.

طبق قانون جذب، وقتی افراد به چیزی می‌اندیشند آن چیز وارد زندگی‌شان می‌شود. مثلا زمانی که یک فرد به پول و بیشتر کردن آن در زندگی شخصی خود می‌اندیشد در حقیقت از این طریق او دارد پول و سرمایه زیادی را وارد زندگی خود می‌کند. اما زمانی که یک فرد به بی پولی، فقر و نداری، فکر می‌کند تمام آن چیزی که وارد زندگی‌ش خواهد نمود، فقر و نداری است.

در واقع می‌توان گفت قانون جذب مانند یک طناب عمل می‌کند. یعنی زمانی که شما به چیزی فکر می‌کنید در حقیقت در حال کشیدن آن چیز به سمت خود هستید بنابراین به زودی آن را دریافت خواهید نمود و به آن خواهید رسید.

اما نکته قابل توجهی در این میان وجود دارد و آن نکته این است که برای اینکه بتوانید از طریق قدرت ذهن و انرژی مثبت، خواسته‌ها و اهداف مورد نظر خود را جذب نمایید و به آن‌ها دسترسی پیدا کنید لازم است در ابتدا ورودی‌های ذهن و اندیشه خود را به طور کامل، تحت کنترل در بیاورید. در حقیقت ورودی‌های ذهن، همان افکار و اندیشه‌های شماست.

افکار مثبت؛ انرژی مثبت - افکار منفی؛ انرژی منفی

به طور کلی افکار و اندیشه‌های انسان را می‌توان در دو دسته کلی جای داد. این دو دسته افکار عبارتند از: افکار و اندیشه‌های مثبت و افکار و اندیشه‌های منفی. روش تشخیص اینکه بدانید نوع افکار و اندیشه‌های شما مثبت است یا منفی، این است که در این راستا می‌توانید به احساس خود مراجعه کنید.

در حقیقت به دنبال هر گونه فکر، یا احساسی مثبت در شما شکل می‌گیرد و یا احساسی منفی. بنابراین لازم است در هر لحظه بدانید احساس شما در مورد یک فکر، خوب است یا بد. اگر از طریق یک فکر به احساس بدی دست یافتید باید بدانید که آن نوع فکر، از افکار منفی بوده است که توانسته احساسی منفی را در شما برانگیزد. این فکر منفی، ناخواسته‌های زیادی را وارد زندگی شما خواهد کرد و از طرف دیگر شما را از بسیاری از خواسته‌هایتان دور خواهد نمود.

اما در برابر احساس منفی، احساس مثبت قرار گرفته است که انرژی مثبت، حاصل آن است. چنانچه پس از یک فکر، احساسی خوب در شما شکل گرفت نشانه این است که نوع آن فکر، مثبت بوده است. بنابراین احساسی که پس از آن شکل گرفته نیز مثبت و خوب و با انرژی بوده است. فکر مثبت و انرژی مثبت و احساس خوب ناشی از آن موجب می‌شود تا شما بتوانید به درستی از قدرت ذهن خود استفاده نمایید و به آنچه که مورد نظرتان است دسترسی پیدا کنید. در حقیقت این افکار مثبت و انرژی مثبت هستند که راه دستیابی به خواسته‌های شما را هموار می‌نمایند.

کائنات و جایگاه آن در قدرت ذهن و انرژی مثبت

بر اساس قانون جذب، هر گونه افکاری که در ذهن ما شکل می‌گیرد دارای برخی از ارتعاشات است. این ارتعاشات به کائنات و جهان هستی برخورد می‌کنند و در نتیجه آن، کائنات موجود در جهان هستی با توجه به این ارتعاش که از ذهن ما دریافت می‌کنند می‌توانند خواسته یا ناخواسته‌ای را به زندگی‌مان وارد کنند. یعنی به هر آنچه که فکر می‌کنیم دارای نوعی انرژی است. در حقیقت این انرژی است که به کائنات فرستاده می‌شود بنابراین افکار انسان به ماده تبدیل می‌گردند.

کائنات با توجه به ارتعاشاتی که از ذهن ما دریافت می‌کنند می‌توانند موقعیت‌ها و شرایطی را ایجاد کنند تا از طریق آن و به راحت‌ترین نحو ممکن بتوانید به هدف خود دسترسی پیدا کنید. بنابراین عامل، افکار ما در هر لحظه در حال فرستادن انواع ارتعاش به کائنات است پس لازم است برای دستیابی به خواسته‌های خود و اهداف مورد نظرتان، با ارتعاشات هم جهت شوید تا کائنات برای شما شرایطی را ایجاد کنند تا به واسطه آن بتوانید به اهداف خود دسترسی پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید ارتعاش خواسته خود را به درستی به کائنات ارسال کنید باید حتما نوع افکار خود را تحت کنترل در بیاورید و از قدرت ذهن خود برای دستیابی به این منظور استفاده نمایید. در این زمینه لازم است بدانید ارتعاشاتی که در هر لحظه به سمت کائنات ارسال می‌کنید منفی است یا مثبت.

برای اینکه بدانید ارتعاش شما مثبت است یا منفی نیز روشی که مورد استفاده قرار می‌گیرد مراجعه به نوع احساس شما پیرامون آن مساله است. در این میان چنانچه احساس خوبی داشتید یعنی ارتعاش خواسته خود را به درستی ارسال نموده‌اید و اگر احساس بدی داشتید بدین معنا است که در حال ارسال ارتعاشات منفی به سمت کائنات و جهان هستی، هستید.

بنابراین نقش احساسات در این میان نقش بسیار قابل توجهی است که باید حتما جدی گرفته شود. در حقیقت احساسات در این میان نقش یک قطب نما را بازی می‌کنند و شما را در جهت دستیابی به خواسته‌ها و اهدافتان راهنمایی می‌کنند.

نحوه عملکرد قدرت ذهن و انرژی مثبت در مسیر دستیابی به خواسته‌ها و اهداف

برای اینکه بدانیم قدرت ذهن انسان چگونه فعالیت می‌کند و چطور می‌تواند ما را به خواسته‌ها و آرزوهای خود نزدیک کند لازم است نحوه کارکردن ذهن انسان برای رسیدن به اهداف را بدانیم. در این زمینه پیگیری چند مرحله ضرورت دارد که در ادامه به بیان این مراحل می‌پردازیم.

1- هدف یا خواسته مورد نظرتان چیست؟

در اولین مرحله برای دستیابی به یک هدف و یا خواسته با استفاده از قدرت ذهن، لازم است به طور کامل مشخص کنید که به دنبال چه هستید و هدفتان چیست.

یکی از کارهایی که می‌توانید در این مرحله انجام دهید تا به پاسخی قطعی و درست دست یابید این است که هر یک از خواسته‌ها و یا آرزوهای مورد نظر خود را به طور کامل و دقیق و همراه با مشخصات کامل و به همراه جزئیات، یادداشت نمایید.

2- فرستادن ارتعاش خواسته مورد نظر به کائنات

پس از اینکه به طور دقیق تعیین کردید که به دنبال چه هستید و قصد دارید به چه هدف و یا خواسته‌ای دست یابید لازم است ارتعاش برخاسته از آن هدف و یا آرزوی مورد نظر خود را به کائنات ارسال نمایید.

3- دریافت خواسته از طریق کائنات

پس از اینکه ارتعاش برخاسته از هدف و یا خواسته خود را به سمت کائنات و جهان هستی ارسال نمودید کائنات به کار می‌افتند و آن هدف شما را وارد زندگی تان می‌نمایند. بنابراین در این مرحله، دریافت خواسته شما اتفاق می‌افتد و شما به هدف مورد نظر خود دست خواهید یافت.

روش‌های استفاده از قدرت ذهن

بنابر آنچه گفته شد برای استفاده صحیح از قدرت ذهن و به کارگیری آن برای دستیابی به خواسته‌ها و اهداف، لازم است نحوه فرستادن ارتعاش به کائنات را به درستی و به طور کامل یاد بگیریم تا از این طریق بتوانیم به نتایج مورد نظر خود دسترسی پیدا کنیم.

بنابراین برای دستیابی به این مقصود لازم است تلاش کنیم و عملگرا باشیم. این نوع تلاش و عملگرایی، با استفاده از قدرت ذهن انجام می‌شود نه تلاش فیزیکی.

برای دستیابی به این منظور مراحلی وجود دارد که باید یکی پس از دیگری اجرا شود تا به هدف مورد نظر خود دست یابید. از جمله این مراحل می‌توان موارد زیر را نام برد.

1- مشخص کردن خواسته‌های مورد نظر به صورت دقیق

اولین گام برای دستیابی به هدف با استفاده از قدرت ذهن، این است که به طور کامل معین کنید که به دنبال دستیابی به چه هدفی هستید. لذا همان‌طور که قبلا گفته شد لازم است یک دفترچه یادداشت بردارید و خواسته‌های خود را در آن ثبت کنید. اهداف شما باید به طور کاملا دقیق و همراه با جزئیات و در زمان حال به نگارش در بیایند. در این هنگام لازم است به این نکته توجه کنید که از بزرگی اهداف خود نترسید و هر گونه هدف چه بزرگ و چه کوچک را ثبت و ضبط نمایید. در این گام، هر چه می‌خواهید بنویسید.


2- تصویر سازی ذهنی دقیق از خواسته‌ها

از جمله روش‌های بسیار موثر در دستیابی به خواسته‌ها و اهداف از طریق قدرت ذهنی، تصویر سازی ذهنی از هدف مورد نظر و تجسم خلاق آن است. تصویر سازی ذهنی روشی است که با استفاده از آن شما می‌توانید خود را در شرایط دستیابی به خواسته مورد نظرتان، تصور کنید.

در حقیقت در این روش از قدرت تصور و تخیل خود استفاده می‌کنید تا در تخیل خود خواسته مورد نظرتان را به دست آورید. برای اینکه بتوانید از قدرت ذهن خود در این مرحله استفاده کنید تا به هدف‌تان دست یابید لازم است حتما قوی‌ترین ارتعاش و مثبت‌ترین افکار خود را به کائنات ارسال نمایید تا کائنات با توجه به ارتعاشی که از شما دریافت می‌کنند شما را به هر آنچه که می‌خواهید برسانند. در حقیقت تجسم خلاق را می‌توان قوی‌ترین روش برای استفاده از قدرت ذهن دانست.

در این روش، هر چه تجسم شما دقیق‌تر باشد و تصور واضح‌تر و واقعی‌تری داشته باشید ارتعاشی هم که به سمت کائنات ارسال می‌کنید نیز قوی‌تر و موثرتر خواهد بود. برای استفاده از این روش، باید بر آرزوها اهداف مورد نظر خود کاملا متمرکز شوید و آن‌ها را در ذهن خود ببینید و احساس کنید چنانچه این کار را انجام دهید احساستان خوب می‌شود. بنابراین چنانچه می‌خواهید بدانید که از این روش به درستی استفاده می‌کنید یه نه باید احساس خود را از این فکر در نظر بگیرید.

اگر نسبت به این موضوع احساس خوبی داشتید یعنی راهتان صحیح است و می‌توانید به آن ادامه دهید.

اما استفاده از تصویرسازی ذهنی و تجسم خلاق نیز خود دارای مراحلی چندگانه است که لازم است حتما پشت سر گذاشته شوند از جمله این مراحل می‌توان موارد زیر را نام برد.

1- هدف باید کاملا مشخص و دقیق در نظر گرفته شود.

2- افکار مربوط به آن به طور واضح و دقیق تعیین شوند که این مورد به معنای ساختن تصویر مناسب ذهنی و دقیق، پیرامون موضوع مورد نظر است.

3- تمرکز کافی بر خواسته‌ها و اهداف مورد نظر خود داشته باشید.

4- سعی کنید خواسته‌ها و اهداف خود را با انرژی مثبت بیشتری ادامه دهید و تلاش کنید احساس شما از این موضوع بهتر و مناسب‌تر شود.


3- استفاده از کلمات دارای انرژی مثبت

از جمله روش‌هایی که در زمینه دستیابی به اهداف با استفاده از قدرت ذهن، باید به کار گرفته شود استفاده از کلمات و جملاتی است که به صورت تاکیدی و با انرژی مثبت ادا می‌شوند تا شما را به سمت هدف مورد نظر خود هدایت کنند.

به طور کلی، ضمیر ناخودآگاه افراد، پیام‌های متعددی را که از افکار مختلف دریافت می‌کند درون خود ثبت می‌نماید. این پیام‌ها در ناخودآگاه ذهنی به نوعی باور غیر قابل تغییر تبدیل خواهند شد. بنابراین عامل، در هر شرایطی که قرار گرفته باشید می‌توانید پیام‌های دریافتی خود را به طریقی مثبت و همراه با جملات تاکیدی مثبت به ضمیر ناخودآگاه خود هدایت کنید.

هر چه میزان این جملات تاکیدی و همراه با انرژی مثبت بیشتر باشد و آن‌ها را بیشتر تکرار کنید باور مستحکم‌تری در درون شما نسبت به آن موضوع و یا هدف، شکل می‌گیرد. بنابراین لازم است برای اینکه بتوانید از قدرت ذهن خود استفاده بیشتری داشته باشید به صورت روزانه جملات تاکیدی همراه با انرژی مثبت را که موجب می‌شوند احساس خوبی در شما شکل بگیرد را به صورت دائم و پیوسته با خود تکرار کنید.

برای این منظور لازم است از قبل کلمات تاکیدی مثبت را فراهم نمایید. بنابراین سعی کنید چندین نمونه از این عبارات را که در شما انرژی مثبت ایجاد می‌کنند و احساس خوبی برای شما می‌آفرینند طراحی کنید. تلاش کنید هر روز این جملات و عبارات مثبت را به دفعات تکرار کنید تا این عبارات به ضمیر ناخودآگاه شما وارد شوند و تبدیل به باوری محکم و غیر قابل تغییر در شما گردند.

برای طراحی چنین کلمات و عبارت‌های مثبتی نیز لازم است حتما اصولی را رعایت کنید. از جمله این اصول این است که جملات تاکیدی مورد نظر شما باید حتما به زبان حال طراحی شوند. دومین اصل در این زمینه این است که بهتر آن است که شروع جملات تاکیدی و عبارت‌های مثبت با شکرگزاری باشد تا انرژی ساطع شده از آن قدرتمندتر و موثرتر باشد.

4- انجام مدیتیشن به صورت روزانه

از جمله روش‌های دیگری که از طریق انجام آن می‌توانید قدرت ذهن خود را تقویت کنید و آن را افزایش دهید انجام مدیتیشن است. این عامل موجب می‌شود تا شما احساس آرامش کنید و هر گونه استرس و نگرانی را از خود دور کنید. این روش را می‌توان روشی بسیار قدرتمند و موثر برای متمرکز کردن ذهن دانست که با انجام آن، هم به آرامش جسمی دست می‌یابید و هم آرامش ذهنی پیدا خواهید کرد.




انجام مدیتیشن؛ اگر به درستی اتفاق بیفتد از طریق آن می‌توانید هر گونه احساس منفی و بد را از خود دور نمایید و با دستیابی به احساس خوب و انرژی مثبت حاصل از آن، به آرامش درونی و ذهنی نیز دسترسی پیدا کنید. هر چه آرامش بیشتری داشته باشید بیشتر می‌توانید بر اهداف و خواسته‌های خود متمرکز شوید و همین عامل موجب می‌شود تا احساس بهتری را نیز نسبت به اهداف خود پیدا کنید بنابراین لازم است هر روز به مدت 15 دقیقه برای انجام مدیتیشن وقت بگذارید.

Mearaj Panjalizadeh





Comentários


bottom of page