top of page
Search

10 تبه کار عمده ی بازار ارزهای دیجیتال در سال 2019




10تبه کار بزرگ در زمینه ی ارز دیجیتال

باجلب توجه مجدد جریانات کلی بیت کوین و وعده های اولیه از جانب دیفای (Defi) این صنعت رشد سریعی را تجربه کرده است, بدین صورت که به موجودی ارزهای دیجیتال بسیاری از سرمایه گذاران سود قابل توجهی تعلق گرفته است.

هر عرصه ای با بودجه ی مالی قابل توجه, پتانسیل جذب قلب ها و ذهن ها را دارد. با وجود اینکه ارز دیجیتال امسال چند قهرمان برجسته داشت, (Andre Cronjeو(Michael Saylor , اما از نقش آفرینان دردسرساز که شهرت صنعت را خدشه دار می کنند مصون نبود.

بسیاری از تیم ها از هک شدن در مقیاس بزرگ,قطع حمایت های ناگهانی و حملات وارده به فلش وام ها رنج میبرند و این درحالیست که عوامل ناشناس مرتکب دزدی های میلیونی میشوند. به عنوان مثالChef Nomi بنیانگزار Sushi Swap, که اگر13 میلیون دلار بدست آمده از راه های مشکوک را برنگردانده بود, در صدر این جدول قرار میگرفت.

شایان ذکر است که این مهاجمان بدترین تبه کاران سال در رابطه با ارز دیجیتال شناخته شده اند و به دلیل اینکه که این عرصه توانایی جذب سرمایه های بیشتر را دارا میباشد, احتمالا بسیاری دیگر نیز به این گروه ملحق خواهند شد.

اما از انجا که بیشتر هکرها قابل شناسایی نبودند ، چهره های برجسته دیگری نیز به جناح تاریک پیوستند.


در اینجا اشاره میکنیم به 10 نامزد برتر امسال این لیست


Rohan Grey 1

روهان گری( Rohan Grey)یکی از بنیانگزاران قانون ثبات است.لایحه ای با عنوان حفاظت در برابر "خطرات ناشی از پرداخت های دیجیتال در حال گسترش" مانند Libra و DAI.

این قانون می تواند طبق ملاحظات فنی هرفردی را که درحال ایجاد مشکل در اتریوم است ، تحت پیگرد قانونی قرار دهد,که طبیعتا منجر به واکنش شدید در این میان گردید. اما وقتی گری پای بحث به نفع این قانون را به تویتر کشید, به وضوح نشان داد که در مورد طرز کار زنجیره ی بلوکی چیزی نمیداند.

قانون ثبات یک ناقوس مرگ نیست, با این حال, اهمیت آموزش افرادی که می توانند در قانونگذاری حرفی برای گفتن داشته باشند را مورد تاکید قرار داده است.


Blue Kirby 2

حماسه Blue Kirby یکی از خارق العاده ترین رخداد های تابستانی جنجالی برای دیفای (Defi) بود. شخصیت مستعار توئیتر ابتدا بخاطر تلاش ها برای ارتقاء از طریق توئیتر و یک سری از NFT ها(توکن های غیر قابل معاوضه) توجه ها را به خود جلب کرده بود, اما اهداف آن ها نامشخص به نظر میرسید هنگامی که بخشی از YFI ( ارز دیجیتال یرن فایننس)را به دلیل کاهش قیمت از اوج خود در اواخر تابستان فروختند.

آنها همچنین پروژه برجسته اما نگون بخت Andre Croje را قبل از اینکه به میزان 15 میلیون دلار متضرر شود, ارتقاع بخشیدند و این شبهه به وجود آمد که ارتقاع بخشیدن آنها چقدر مسو لانه بوده است. کمی بعدتر آنها با آغاز پروژه ابهام آمیز خود به نام OFFBLUE, تلاش کردند با اعمال نفوذ, اعتبار برند جدید خود را بالا ببرند تا یک سریNFTدیگر را بر روی Rarible بفروش برسانند.

حساب کاربری بر اساس شرایط خدمات Rarible بلوکه شد اما تا آن هنگامBlue Kirby در نتیجه ی سو استفاده های خود, سودی بیش از 1میلیون دلار به جیب زده بود. از آن زمان ، کاربر حساب خود را پاک کرده و کاملا ناپدید شده است.

هرچه هم که باشد، داستان Blue Kirby به ما درسی در خرید های فریب دهنده داد که ارز دیجیتال در فضای توییتر نیز در این باب بسیار مساعد است.


Samson Mow 3

جایگاهی که Samson Mow در این لیست پیدا کرده صرفا به خاطر حضور تاسف بارش در پادکستی بود در ماه اوت با عنوان : آنچه بیت کوین انجام داد.

در یک برنامه تلویزیونی ، با عنوان :( بیت کوین در برابراتریوم ) آقای Mow به Peter McComack ملحق شد تا با Vitalic Buterin مناظره کند اما به جای انجام یک مناظره واقعی ، بیشتر درگیربحث Crypto tribalism شد.

در یکجا، وی این ادعای مشکوک را مطرح کرد که طرفداران اتریوم ترجیح میدهند به جای اترETH, از wBTC(توکن زیرگروه بیت کوین) برای انجام فعالیت های خود در دیفای استفاده کنند. و در جایی دیگر وی حمله ای نامربوط به پروژه بر مبنای اتریومRaiden کرد که ستاره گاو سواری در سال 2017بود که تقریبا هیچ گاه دیگر موفق نشد.

Buterin (و تا حدی بیطرفانه McCormack) در حین حملات Moe ادب خود را حفظ کردند درحالی که Buterin هیچ تلاشی در تغییر فضای زننده جلسه انجام نداد.

نظرات افراد برای این ویدیو دریوتیوب نشان دهنده ی احساسات بسیاری از ان ها بعد از گوش دادن به این مناظره بود. در یکی از نظرات پر بازخورد، نوشته شده بود: Samsonواقعا نا امید کننده ظاهر شده است. به گونه ای که بسیار نامطمئن و تهدید شده توسط اتریوم به چشم میخورد.


Peter Schiff 4

در میان طرفداران بیت کوین, Peter Schiff به عنوان یک الگوی رفتاری در نظر گرفته میشود, شخصیتی که با جدیت, احتمال ارزشمند بودن دارایی های کمیاب دیجیتالی را رد میکند.

در فضایی که غرق در دلبستگی zealous به بیت کوین است(و اغلب اوقات دچار پسرفت میباشد), Schiff یک مخالف تقریبا عالی برای این جنبش محسوب میشود. او در سال 2020 اعلام کرد که پسرش به عرصه ی خرید و فروش ارزهای دیجیتال وارد شده است و با وجود نزول ارزش طلا به ضرر بیت کوین, روی اهمیت آن تاکید دارد.

در نظر پیروان طلای دیجیتال,Schiff یک شخصیت منفی باف خسته کننده است که افکارش در گذشته مانده اند.


Crypto Finally 5

Crypto finally, نام مستعار راشل سیگل (Rachel Siegel) است, او خود را یک اینفلوئنسر میداند که بیش از 85000 دنبال کننده در کانال های مختلف دارد.

تمرکز اصلی سیگل بر روی بیت کوین است, هرچند این امر مانع از پر کردن صفحه اش باعکسهای کلیشه ی اینستاگرامی نمی شود چرا که خودش را نیز یک کابر روتین میداند. در حساب Rarible خود, او تا آنجا پیش رفته است که سلفی های خود را به عنوان NFT برای فروش قرار می دهد. ادعای او: "حظور من در فضای مجازی بخاطر پول است." برای توکن مقدار10ETH درنظر گرفته شده, درحالی که عکس منحصر به فرد دیگری با مقدار قابل توجه 75ETH (چیزی در حدود47,835دلار)ارائه شده است.

او شدیدا ادعا میکند که در ارتباط با ارزهای دیجیتال مانند BTC و ETH, به اندازه ی کافی برای او ارزش قائل نشده اند.

سیگل به دلیل ماهیت محتویاتی که بعضی اوقات منتشر میکند, مورد آزار جریان های ناحق سوء استفاده و زن ستیزی قرار گرفته بود. منصفانه است که بگوییم تلاش های او برای تبلیغ ارزهای دیجیتال قابل تقدیر هستند( و او مطمئنا" تنها وکیل مدافع شدیدا مشتاق بیت کوین نیست).

اما در فضایی که به شدت دچار مردسالاری میباشد, مجمع باید حظور بسیاری از زنان کاردان دیگر را نیز در نظر بگیرد, افرادی که بدون درگیر شدن با حواشی موجب ترقی این صنعت میشوند. اگر بازار ارز های دیجیتال به دنبال جذب زنان با استعداد بیشتری مطابق با نیازهایش است, تمرکز بر روی فناوری, بیش از عکسهای شخصی می تواند نقطه ی خوبی برای شروع باشد.


Adam Back 6

اگر نهادهای نظارتی در از بین بردن نوآوری ارزهای دیجیتال شکست بخورند, تشکیلات تندرو دیگر احتمال دارد دست به عمل بزنند.

این موضوع به سادگی از جانب Adam Back بنیانگزار Block stream قابل مشاهده است, و او کسی است که حاظر به پذیرش ارزش بالقوه هیچ یک از ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین, نمیباشد.

Back یک شخصیت کلیدی در مراحل اولیه ی ورود بیت کوین به عصر ارتباطات و تکنولوژی بود و از بسیاری جهات باعث احقاق حقوق بیت کوین در این وادی شده بود.اما حضور وی در فضاهای آنلاین, اغلب تصور کسی را القا میکند که در حال زندگی بر اساس افتخارات گذشته است.

او تلاش زیادی را صرف محکوم کردن سایر پروژه ها مانند اتریوم نمود که میتوانستند در ابعاد جهانی تاثیر گزار باشند. و در عین حال به طرح مثال دیگری از انواع حداکثرگرایی می پرداخت که اگرساتوشی ناکاموتو(Satoshi Nakamoto) امروزه در صحنه حظور داشت, احتمالا اضهار مخالفت مینمود.


Degen Spartan 7

Degen Spartan چندان با سایر نفرات این لیست همخوانی ندارد, چراکه بیشتر یک متخصص در زمینه ی دیفای محسوب میشود تا یک حداکثرگرای کودن.

برند وی با نام مستعار King Leonidas و دارای پیچیدگیهای مربوط به ارز دیجیتال میباشد و بیشتر اوقات در توئیتر ارز دیجیتال حظور دارد.جایی که او به دلیل سابقه چشمگیر خود در تجارت و شوخ طبعیش مورد توجه قرار گرفته است.(او به ویژه برای برقراری تماس سودآور و زود هنگامش با SNX مشهور است)

اما او همچنین به عنوان یک شخصیت شرور نیز شهرت پیدا کرده است_او دوست دارد از سیستم عامل خود برای سرگرم کردن بازار استفاده کند و از مزاح کردن هم ابایی ندارد.

اگر کسی وجود داشته باشد که بداند چگونه بازی ارزهای دیجیتال در توئیتر را, بدون توجه به عواقب آن, به نفع خود انجام دهد, قطعا Degen Spartan است.


Jay Clayton 8

کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) یکی از مهمترین ارگانها در ارتباط با قوانین ارز دیجیتال درآمریکاست.

رئیس فعلی SEC, جی کلیتون( Jay Clayton)است که اعلام کرده با پایان سال 2020 , دوران تصدی ریاستش به اتمام خواهد رسید. کلیتون اغلب به دلیل روش های بی حاصل خود در مدیریت فضای ارز دیجیتال, مورد انتقاد قرار گرفته است. اوکه سابقا راهنمایی های غیر شفاف و ناکارآمد ارائه میداد, هرگونه شانس برای ETF(صندوق قابل معامله در بورس)بیت کوین را از بین برده بود.

برای کسانی که از نزدیک پیگیر هستند, تصمیم او مبنی بر ترک این سمت, بهترین کاری است که می توانست برای رشد آینده ارزهای دیجیتال انجام دهد.


Janet Yellen 9

خبر ریاست جمهوری جو بایدن در اینده ی نزدیک, توسط بسیاری در فضای ارز دیجیتال جشن گرفته شده بود اما برخی از تصمیمات او ممکن است زنگ خطر را به صدا درآورند.

یکی از تصمیمات مهم وی, انتخاب جانت یلن( Janet Yellen)شکاک معروف در زمینه ی بیت کوین, به عنوان وزیر خزانه داری خود است.

یلن( Yellen)پیش از این, رئیس بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا بوده و جای تعجب ندارد که او در گذشته مقابل بیت کوین موضع کلامی داشته است. چنانچه او دیدگاه خود را تغییر ندهد, می تواند تهدیدی جدی برای این صنعت طی چند سال آینده باشد.


Steven Mnuchin 10

در ماه نوامبر, مدیر عامل Coinbase, برایان آرمسترانگ,در طوفانی از توئیت ها سعی در آشکارسازی این موضوع نمود که Steven Mnuchin طرحی پیشنهادی به منظور معرفی چک های تأیید KYC در کیف پول های خود میزبان ارائه داده است.

Mnuchin تا زمان روی کارآمدن یلن, وزیر خزانه داری است و این قانون در صورت معرفی, برای دیفای (DeFi) و فضای ارزهای دیجیتال به صورت کلی ویرانگر خواهد بود.

ازمیان همه تهدیداتی که ارز دیجیتال در سال 2020 با آن ها مواجه بوده است,این موضوع ممکن است مهمترین باشد.

این مهر تاییدی است بر ترس بسیاری از طرفداران ارز دیجیتال از سال 2009:دستندرکاران نظاره گرند.



コメント


bottom of page